Dzisiaj jest: 13.6.2024, imieniny: Antoniego, Gracji, Lucjana

8 sposobów na promowanie firmy HANDMADE poza mediami społecznościowymi

Dodano: 7 miesięcy temu Czytane: 504 Autor:

Poznaj sposoby jak można promować markę handmade poza mediami społecznościowymi.

8 sposobów na promowanie firmy HANDMADE poza mediami społecznościowymi

Media społecznościowe choć są popularnym i stabilnym narzędziem promocji biznesu, nie są jedyną opcją jaką mamy do wyboru. Istnieje wiele innych sposobów jak można dodatkowo reklamować swój rękodzielniczy biznes.

W tym artykule podaje wam możliwości alternatywne dla mediów społecznościowych. Polecam wcielić w życie chociaż część z nich :) Dlaczego? Często jesteśmy zafiksowani na punkcie SM tak bardzo, że zapominamy o tym, że nie każdy nasz potencjalny klient ma konto na Instagramie, TikToku czy Facebooku.

Poradnik ten będzie też świetny dla osób, które nie do końca dobrze czują się w social mediach.

1. Blogowanie:
Blogowanie na tematy związane z Twoimi produktami zapewnia większe możliwości znalezienia Twojej firmy w Internecie. Blogowanie wspiera również SEO twojej witryny. 
Tworząc wartościowe posty na temat Twoich produktów i branży, stwarzasz sobie wiele możliwości na wplatanie w treść słów kluczowych, które z kolei wpływają na wyniki wyszukiwania.
Natomiast poprzez wartościowe i interesujące posty masz szanse dotrzeć do klientów, którzy w Twoich treściach znajdą rozwiązanie problemu, a następnie zapoznają się z Twoim asortymentem.
 
2.Wpisy gościnne/ artykuły sponsorowane
Jeśli blogowanie jest dla Ciebie zbyt czasochłonnym zajęciem, możesz pomyśleć nad wpisami gościnnymi u innych blogerów lub nad artykułem sponsorowanym (np. w portalu branżowym dotyczącym rękodzieła jakim jest handmademarket.pl)
 
3. E-mail marketing
Co jest równie efektywne jak social media, ale pozbawione algorytmów, za którymi trzeba nadążać? E-mail marketing, a dokładniej mówiąc newsletter. W newsletterze możesz dzielić się ze swoimi odbiorcami nowościami w asortymencie, informacjami o zniżkach i promocjach, ciekawostkach ze świata twojej marki.
 
4. Targi, kiermasze, jarmarki i lokalne imprezy
Sprzedaż na wyżej wymienionych wydarzeniach jest zawsze ciekawą i dodatkową formą promocji. Zwłaszcza w zbliżającym się wielkimi krokami okresie przedświątecznym.
 
5. Unikalny system polecający
Branża marketingu zmienia się dynamicznie, ale jest jedna jej gałąź, która zawsze się sprawdza. To marketing szeptany lub też inaczej marketing oparty na poleceniach.
Możesz pomyśleć nad unikalnym systemem polecającym dla Twoich klientów, np. zaoferowanie 10% zniżki na kolejne zakupy jeśli z ich polecenia przyjdzie ktoś nowy. Możesz też po prostu dołączyć kilka wizytówek do każdego zakupu wraz z notatką, w której poinformujesz klienta, że ​​doceniasz osoby pomagające w rozpowszechnianiu informacji o Twojej małej firmie i zapytasz, czy mogliby przekazać Twoje wizytówki znajomym. Możliwości jest wiele J
 
6. I unikalne wzory!
Staraj się nadawać swoim pracom unikalny charakter, taki który będzie wyróżniał Cię na tle innych marek. Pewnie sami spotkaliście się z produktem, który przez swój unikatowy element lub styl sprawił, że ludzie sami zaczęli o nim mówić i interesować się nim.
Budowanie biznesu wyróżniającego się na tle innych nie jest łatwe, ale opłacalne!! Zapisuj pomysły i pracuj nad rozwiązaniami, które sprawią, że ludzie będą pytać: „skąd to masz?”
 
7. Współpracuj z innymi.
Tworzysz słodkie rękodzieło? Ciasteczka, pierniczki na różne okazje? Wejdź w współprace z branżami, które korzystają z Twoich prac np.: ślubna. Osoba, z którą możesz nawiązać współpracę to wedding plan nerka lub fotograf branży ślubnej.
 
8. Płatna reklama w wyszukiwarce
jestem zwolennikiem tego by część miesięcznych przychodów przeznaczać na reklamę biznesu. Jedną z form reklamy są wyświetlenia Twojej marki w górnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jak to działa? W skrócie, gdy użytkownicy wyszukują w wyszukiwarce fraz związanych z Twoją działalnością (np. makramowe bombki na choinkę)  i jeśli na te frazy reklamujesz swój biznes, Twoja marka wyskoczy im w górnych wynikach wyszukiwania. Płacisz za reklamę wtedy, jeśli ktoś kliknie w Twój link. 
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.