Dzisiaj jest: 13.6.2024, imieniny: Antoniego, Gracji, Lucjana

Unikaj tego na początku prowadzenia biznesu

Dodano: 4 miesiące temu Czytane: 254 Autor:

Zobacz na co zwracać uwagę i jakich błędów unikać na początku prowadzenia biznesu handmade.

Unikaj tego na początku prowadzenia biznesu
Prowadzenie własnej pracowni, co w większości przypadkach równa się założeniu własnej firmy jest obecnie i szybkie i proste. Dodatkowo możliwość przetestowania swojego pomysłu w formie działalności nierejestrowanej sprawia, że chętnie decydujemy się na pasjobiznes po godzinach.
Niestety w miarę szybko okazuje się, że początkowy hurraoptymizm szybko ustępuje pierwszym napotkanym trudnościom. Dobry pomysł na biznes i dobre chęci to nie wszystko. Poniżej postaram się podpowiedzieć Wam na co warto zwracać uwagę, oraz jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów na początku działalności.
 

1. Działanie bez analizy
Wiele biznesów powstało „na gorąco”. Pojawił się pomysł, a z nim myśl, że żelazo należy kuć póki jest gorące! I niestety w ten sposób niejedna firma poszła… z dymem …
Tymczasem aby wejść na rynek należy solidnie się przygotować. Poniżej kilka kwestii, które należy dobrze przeanalizować.
a. analiza konkurencji
b. analiza odbiorców i ich potrzeb
c. analiza rynku
d. analiza cen
e. analiza produktów/usług, ich mocnych i unikatowych stron (USP), sposobów w jaki będą zaspokajać potrzeby i problemy klientów

 
2. Niewłaściwa wycena produktów
Wycena towarów i usług jest trudna, ale konieczna żeby przetrwać na rynku. Wielu początkujących przedsiębiorców ma problem na tym etapie. Rodzi się wtedy wiele obaw czy zaproponowana przez nas cena jest właściwa. Aby nabrać pewności warto jest zrobić analizę cen konkurencji, a także zastanowić się nad obraniem odpowiedniej strategii cenowej. Nie wiesz jak ustalić strategię? Zacznij zwracać uwagę na liczby przyglądając się 5 ważnym metrykom: zyski-straty, konwersja, zwrot z inwestycji, ilość sprzedanych produktów podczas jednej transakcji, powracający klienci (więcej przeczytasz w poprzednim poście merytorycznym)
 
 
 3. Nie wrzucaj wszystkich klientów do jednego „worka”
Częstym błędem początkujących przedsiębiorców jest wrzucanie klientów do jednego wora. Co to oznacza? Przykładowo rękodzielnik tworzący biżuterie kieruje ją do kobiet bez dokładnej segmentacji swojej grupy odbiorców (np. panny młode, kobiety dojrzałe itp.)
Zrób dokładną analizę swoich produktów. Zobacz do jakich grup klientów możesz kierować poszczególne produkty. Na tej podstawie twórz odpowiednią strategię komunikacji, sprzedaży i marketingu.
 
4. biznes to nie „bułka z masłem”…
„Wystarczy, że będę w socialach i sami mnie znajdą” lub „wystarczy, że sprzedam 15 produktów i będę na czysto”. Te i inne podobne zdania wypowiada wielu początkujących rękodzielników, zakładając przy tym, że biznes rozkręci się sam. Niestety jest inaczej. W dobie dużej konkurencji ciężko jest zwrócić na siebie uwagę. Praca nad marką i produktem wymaga od nas dobrej strategii (ściąga patrz punkt 1)
 
5. Twórz to, co chce klient
Tworząc rękodzieło robimy coś, co najczęściej podoba się nam samym. Jednak biznes oparty na pracy i kreatywności powinien w pierwszej kolejności brać pod uwagę gust klienta dlatego tak ważne jest umożliwienie odbiorcom personalizacji twoich prac. To oczywiste, że jako artysta tworzysz od podstaw prace w oparciu o wenę, koncept i pomysł jednak warto mieć na uwadze, że klient może chcieć lekkich modyfikacji. Tworząc prace zgodne z wolą klienta zwiększamy szanse na sprzedaż prac.
 
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.