Dzisiaj jest: 5.4.2020, imieniny: Ireny, Kleofasa, Wincentego

Jak prowadzić fanpage z rękodziełem?

Dodano: 3 lata temu Czytane: 2516 Autor:

90% użytkowników www.handmademarket.pl prowadzi fanpage, na którym prezentują swoje prace. Zaglądamy do nich codziennie i poprzez obserwacje wyciągnęliśmy kilka wniosków. Zobaczcie jakich :)

Jak prowadzić fanpage z rękodziełem?

Na wstępie warto zaznaczyć, ze treść i wiedzę wykorzystaną w artykule opieramy na doświadczeniu, kierunkowym wykształceniu oraz szkoleniach Mistrzów PR’u, w których brała udział administratorka bloga i portalu HMM.
 

Mamy ogromną nadzieję, że dzięki temu artykułowi wasze fanpage rozkwitną, a spore grono osób (zwłaszcza starszych), które tworzą rękodzieło i myślą o stronie na Facebooku, przełamią strach przed jej założeniem. Pamiętajcie – nie jest sztuką samo założenie fanpagea. Sztuką jest jego prowadzenie :) i dziś podpowiemy Wam jak prowadzić go skutecznie :) 
 

Na początek odpowiemy sobie na pytanie czy i po co w ogóle prowadzić fanpage?
Bo wszyscy mają? Nie, to zła odpowiedź. Wszyscy mają bo wiedzą, że fanpage potrafi być świetną siłą napędową rękodzielniczego biznesu. Do tego za darmo lub za symboliczne opłaty.
Z Facebooka korzysta już ok. 15 milionów Polaków, a wśród nich są Wasi klienci. Byłoby zatem szkoda nie przebywać w środowisku klientów. „W porządku” pomyślicie sobie, ale co z tego, skoro Wasza znajoma prowadzi stronę od roku i ma całe 60 osób lubiących fanpage…trochę mało. Mało, dlatego poniżej ściąga z tego jak prowadzić fanpage.
 

Działania pożądane:
1. Regularne posty – czyli jak często? Raz dziennie, dwa razy dziennie? 3 razy w tygodniu? Każda z opcji jest dobra o ile robicie to systematycznie i nie dopuszczacie do dłuższych przerw. Często stykam się ze stronami, które wrzucają posty raz w miesiącu. Pewna regularność jest, ale jeszcze większe są moje obawy czy marka aby na pewno funkcjonuje.
2. Różnorodność – cenię sobie fanpage, które oprócz dzieleniem się ze mną swoimi wyrobami, dzielą się ze mną nowinkami, ciekawostkami, czasem śmiesznymi publikacjami skoncentrowanymi wokół tematyki strony. Jeśli wykonujecie np. kocyki minky byłoby miło gdyby pośród waszych prac pojawiły się np. znalezione przez Was informacje nt. zalet kocyków, filmiki na YT typu DIY. Lubię też kiedy twórcy wykorzystują fanpage do zadawania pytań wokół produktów, wzorów, kolorów. Często z takich pytań wywiązują się ciekawe dyskusje, które umacniają więź między marką/stroną, a osobami, które ją polubiły.
3. Interakcja z użytkownikami – lubię kiedy moje komentarze są zauważone przez markę i dostaję odpowiedź. Niekiedy odpowiedź jest bezpośrednio pod komentarzem, kiedy indziej w wiadomości prywatnej, ale najważniejsze, że jest. Mam wtedy poczucie, że marka dba o mnie jako klientkę.

Tego lepiej unikać:
1. Nadaktywność – wyżej wspomniałam, że lepiej jest prowadzić Facebooka regularnie niż od przypadku, ale nadaktywność na „ścianie” może działać na niekorzyść. Dlaczego? Ponieważ jeśli zamęczycie swoimi postami Waszych „lubisiów”, mogą skorzystać z funkcji „przestań śledzić”, co spowoduje, że Wasze posty będą się im wyświetlać raz na jakiś czas.
2. Różnorodność do przesady – Fajnie jeśli prowadzicie fanpage zgodnie z punktem 2 działań pożądanych, ale nie jest fajnie kiedy przesadzacie z różnorodnością. Chodzi mi o traktowanie strony facebookowej jako śmietnika na wszystko co Wam wpadnie do głowy. Uwierzcie są i takie strony, na których zdjęć psa właścicielki, memów, obrazków łańcuszków itp. jest więcej niż produktów
3. Ignorowanie użytkowników – zdarzyło się Wam zadać pytanie o cenę lub kwestie techniczne i nastąpiła cisza? A może wydaliście swoją negatywną opinię i została skasowana bez wyjaśnienia? Wiem, wiem, wkurzające zagrywki. Ignorowanie jest grzechem i prowadzi do utraty klientów. Aby tego uniknąć postarajcie się wygospodarować w ciągu dnia chociaż 20 minut podczas których odpowiadacie na wiadomości i komentarze z ostatnich 24 godzin waszej strony.
 

Co jeszcze może się Wam przydać i co jest na plus:
– ustalenie grupy docelowej – w momencie tworzenia strony na Facebooku ustawcie grupę docelową, która będzie odpowiadać grupie docelowej waszych produktów. W ten sposób jest większe prawdopodobieństwo, że Waszą stronę zobaczy osoba zainteresowana rękodziełem niż hydraulik.
– wykorzystanie Facebooka jako wizytówki – jeśli prowadzicie stronę nie bójcie się w informacjach napisać kilka zdań o marce, wyrobach, a przede wszystkim zostawić kontakt, adres e-mail, adres www lub sklepu internetowego. Często wchodzę na stronę marki, podobają mi się ich produkty, chcę wysłać im zaproszenie by dołączyli do grona użytkowników HMM i co? Po wejściu na informacje widzę pustkę. Szkoda :)
– regulamin strony lub FAQ – nie jest koniecznością i spotykam się z tym rzadko, ale uważam to za świetne rozwiązanie!! W regulaminie możecie dokładnie określić politykę sprzedaży i wysyłki, kontakt, a także zasady panujące na fanpageu (co w szczególności sprawdza się w przypadku obraźliwych komentarzy. Jeśli zdarzy się Wam niekulturalny użytkownik swobodnie będziecie mogli usunąć jego wpisy, argumentując naruszenie zasad regulaminu). Z kolei FAQ (z ang. najczęściej zadawane pytania) pomoże Wam uniknąć odpowiadania w kółko na to samo pytanie. Zarówno regulamin lub FAQ można napisać w formie postu i „podpiąć go” czyli sprawić, że będzie pierwszym postem wyświetlającym się na górze naszej ściany.
– konkursy – obserwuje fanpage, który raz w miesiącu organizuje konkurs dla użytkowników, w którym mogą wygrać wyroby marki. Konkursy zazwyczaj podbijają zasięg i liczbę lajków i nie widzę w tym nic złego, o ile na końcu nagroda faktycznie trafia do użytkownika.

Źródło: https://handmademarketblog.wordpress.com/2016/10/19/jak-prowadzic-fanpage-z-rekodzielem/
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Komentarze (Ilość: 2)
Rosnąco Standardowy
  • Agencja marketingowa
    2019-01-28 09:56:03 Zgłoś
    Częściej prowadzą takie fanpage'e agencje, które starają się publikować na zasięgu organicznym np https://e-prom.com.pl/
  • generic viagra
    2019-03-29 08:54:54 Zgłoś
    I am really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into any browser compatibility issues? A handful of my blog visitors have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any solutions to help fix this issue?
Polecane