Dzisiaj jest: 24.3.2019, imieniny: Gabrieli, Marka, Seweryna

Jak zyskać zaufanie i lojalność klientów?

Dodano: 2 lata temu Czytane: 669 Autor:

Czy wiedzieliście, że zaufanie klientów przekłada się na sprzedaż Waszych produktów? W tym artykule dowiecie się jak zbudować i podtrzymać lojalność wśród odbiorców.

Biznes (nie bójmy użyć się tego słowa) związany z rękodziełem jeszcze nigdy nie był tak popularny jak teraz. Świadczyć o tym może wzrost marek i sklepów oferujących ręcznie wykonane wyroby. Niestety za każdym boomem idą też negatywne opinie. Nie brakuje naciągaczy, produktów niezgodnych ze zdjęciem, wadliwie wykonanych czy też takich, które nigdy nie trafiły do klientów mimo wniesionej opłaty. Nic dziwnego, że takie zagrywki ze strony twórców wzbudzają ostrożność u kupujących.
Poniżej kilka rad jak sprawić by klienci zaufali Ci jeszcze zanim dokonają u Ciebie zakupu!

1. Wyglądaj profesjonalnie
Na sukces Twojego sklepu i marki wpływa każdy najmniejszy szczegół! Wygląd sklepu, zdjęcia, produktów, jakość użytych materiałów – to wszystko sumuje się na Twój wygląd.
Spójna, czysta, przejrzysta strona www lub e-sklep, wyraźne i jasne zdjęcia, miłe dla oka logo – to są wizualne aspekty, ale pamiętajcie o jednym: ludzie naprawdę oceniają po okładce! Już na pierwszy rzut oka widać czy do swojego handmade biznesu podchodzisz z sercem, a to się ceni!

2. Twoja twarz to twarz Twojej marki
Nie zaszkodzi jeśli od czasu do czasu wrzucisz na Facebooka, blog czy www swoje zdjęcie w czasie procesu twórczego lub z nowymi produktami. Dobrze jeśli ludzie zaczną kojarzyć Twoją twarz z Twoim biznesem. Dla każdego stanie się jasne kto siedzi po drugiej stronie maszyny :) W ten sposób nie tylko zacieśnisz więź ze swoimi odbiorcami, ale też wzbudzisz w nich zaufanie – każdy będzie wiedział, że Twoja marka to prawdziwa pracownia, a nie kupione na portalach aukcyjnych produkty reklamowane jako handmade.

3. Zadbaj o recenzje
Nie blokuj możliwości dodawania komentarzy i recenzji na temat Twoich prac. Jeśli wkładasz w swoje dzieła 100% serca, używasz dobrych materiałów i masz pewność, że to co robisz jest prawdziwe, bezpieczne i zgodne z zamówieniem nie musisz się niczego obawiać. Jeśli w wiadomości prywatnej otrzymasz od klientów maila zwrotnego z pozytywną opinią i zdjęciem produktu poproś by zostawili po sobie ślad na Facebooku. Im więcej osób zobaczy, ze można Ci zaufać tym lepiej. Pamiętaj, że marketing szeptany wciąż jest ważny!

4. Odpowiadaj na pytania, maile i komentarze
Wiesz, że niektórzy klienci robią czasami aż 3 podejścia zanim włożą zakup do e-koszyka? Często za taki ruch odpowiedzialne są wątpliwości co do ceny, dostawy, jakości, a także konkurencja!! Jeśli Twój klient pyta w komentarzu lub w wiadomości prywatnej o kwestie związane z zakupem reaguj w miarę możliwości jak najszybciej! Nie pozwól by zwłoka zniechęciła kogoś do zakupu u Ciebie. Szybkie reakcje rozwiewają zastrzeżenia i zbliżają Cię do klienta, co z kolei buduje pozytywną opinię na temat Twojej „obsługi klienta” (tak! w świecie wyrobów handmade istnieje też coś takiego jak obsługa klienta).
 
5. Podawaj jak najwięcej szczegółów
Jak wyżej – przy opisie produktów podawaj jak najwięcej szczegółów dotyczących wymiarów, (dodatkowych) funkcji, użytych materiałów, wskazówki co do sposobu przechowywania, czyszczenia, przenoszenia. Wszystko co Ci przyjdzie do głowy. Klienci uwielbiają kiedy opis produktu nie pozostawia żadnych wątpliwości. Bądź pewny, że przy kolejnych zakupach wybiorą produkt u tego twórcy, który „wysili” się troszkę z opisem niż u tego, który wstawi zdjęcie z lakonicznym podpisem.

------------------------------------------
Przypominamy, że Twoje prace możesz umieścić również u nas w dziale PRODUKTY TWÓRCÓW
Serdecznie zapraszamy ;)


źródło zdjęcia główego: questionpro.com
 
Źródło: na bazie artykułu http://www.craftmakerpro.com/business-tips/6-tips-to-make-people-trust-your-handmade-business/
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane