Dzisiaj jest: 26.5.2019, imieniny: Eweliny, Jana, Pawła

Czy Twoje produkty potrzebują lookbook? Jak go zrobić?

Dodano: 2 lata temu Czytane: 1532 Autor:

Czym jest lookbook? Jak go wykonać i czy Twoje produkty i kolekcja go potrzebują? Tego dowiecie się z poniższego artykułu.

Czy Twoje produkty potrzebują lookbook? Jak go zrobić?
Na pewno spotkałaś się już z tym słowem. Choćby wchodząc na internetowy sklep swojej ulubionej marki. Duże koncerny odzieżowe na każdy sezon przygotowują lookbooki najnowszej kolekcji. Pewnie już domyślasz się czym jest lookbook, ale mimo wszystko pozwolimy sobie przytoczyć definicję:

lookbook – «zbiór fotografii prezentujących kolekcje znanych projektantów, nowe trendy i style obowiązujące w danym sezonie». (źródło: nowewyrazy.uw.edu.pl)

Na przestrzeni kilku ostatnich lat lookbooki  zaczęły pojawiać się również u niezależnych projektantów. Właśnie ten fakt zainspirował nas do napisania artykułu. Czy to oznacz, że lookbook to dziś konieczność?
Spokojnie, nie.  Dla nie-masowych pracowni i niszowych projektantów to wybór, który ma tylko same pozytywne plusy:
- lookbook podniesie wartość tego co robisz w oczach Twoich klientów,
- jest sposobem ładnej ekspozycji produktów
- jest dowodem na to, że systematycznie przygotowujesz nowe kolekcje
- wyróżni Cię od innych marek

Jak wykonać lookbook dla pracowni z rękodziełem?
1. Ocena potrzeb
Zanim zaczniesz pamiętaj, że nie jest to konieczność, ale jeśli właśnie podsunęliśmy Ci pomysł zaplanuj najpierw swój lookbook na papierze. Wypisz produkty, które chcesz umieścić. Jeśli właśnie przygotowałaś wiosenne nowości masz ten problem z głowy.

2. Ustal termin wypuszczenia lookbooku
Najczęściej lookbooki wychodzą przed rozpoczęciem sezonów: wiosennego, letniego, jesiennego i zimowego. Niekiedy lookbooki wychodzą w dodatkowych terminach i są tematyczne. Jeśli np. tworzysz odzież i myślisz o poszerzeniu kolekcji o akcesoria, lookbook ładnie wyeksponuje dodatkowe produkty, które powstają w Twojej pracowni.

3. Opowiedz o swojej kolekcji
Twoja wiosenna kolekcja ma jeden motyw, który przewija się we wszystkich produktach? Np. kolor, teksturę, grafikę, krój? Opowiedz o tym! Na wstępie lookbooka możesz napisać czym się inspirowałaś, napisać o historii, która kryje się za kolekcją.

4. Zapomnij o zdjęciach zrobionych telefonem
Zdjęcia, dobrej jakości zdjęcia to podstawa lookbooka. Jeśli nie dysponujesz wystarczającym sprzętem lub czujesz, że nie umiesz robić zdjęć reklamowych, oddaj tą działkę w ręce profesjonalistów. Złe, niewyraźne, ciemne i bez konceptu zdjęcia mogą popsuć to nad czym pracowałaś nocami – tak o Twojej kolekcji mowa.

5. Ustal layout
Wygląd i rozmieszczenie zdjęć kolejnym ważnym elementem lookbooka. Jeśli nie czujesz się na siłach by samodzielnie zaprojektować lookbook, poproś o pomoc znajomych, którzy mają doświadczenie w grafice.
Wcześniej możesz przejrzeć w Internecie setki lookbooków i zaczerpnąć inspiracji (ciekawe przykłady umieściliśmy w galerii na dole artykułu).
Jeśli za całość będziesz odpowiadać sama radzimy skorzystać z programów takich jak PhotoShop lub PhotoScape (darmowy), a także Canva (darmowy). Canva dysponuje gotowymi szablonami, które ułatwią pracę nad lookbookiem.

6. Ustal formę dystrybucji
Czas na ustalenie formy dystrybucji: możesz skorzystać z dwóch możliwości:
-  w formie elektronicznej PDF. Lookbook możesz umieścić na stronie marki, na Facebooku
- lub w formie papierowej książeczki, którą będziesz mogła wręczyć klientom np. podczas targów i kiermaszy lub jeśli masz swoją pracownię lub sklep stacjonarny – wyeksponować właśnie tam.

7. Zacznij przygodę ze swoim pierwszym lookbookiem :)



 
Źródło: zdjęcia: pinterest
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane