Dzisiaj jest: 18.12.2017, imieniny: Bogusława, Gracjana, Laury

Jak dawać mądre rabaty i zniżki cz.2

Dodano: 3 miesiące temu Czytane: 191 Autor:

W drugiej części przewodnika po rabatach i promocjach podpowiemy Wam jak dawać je mądrze podtrzymując zainteresowanie klientów i czyniąc ich tym samym stałymi klientami.

Jak dawać mądre rabaty i zniżki cz.2
W poprzedniej części pisaliśmy o pułapkach akcji rabatowych i promocji wyjaśniając Wam jak łatwo można zrobić krzywdę swojej działalności oraz jej budżetowi.
W tej części chcielibyśmy wyjaśnić Wam, że samo zjawisko promocji i rabatów jest pozytywne, a z punktu widzenia marketingowego wzbudza zainteresowanie klientów. Należy tylko podejść do tego z głową oraz z pomysłem :)
Jest pewna kwestia, którą należy wbić sobie do głowy na stałe! Promocja czy rabat nigdy nie wiąże się wyłącznie z obniżką ceny. Rabatem może być również gratis dodany do zakupu, drobny upominek czy nawet darmowa dostawa.

Pozostaje zatem pytanie jaki rodzaj rabatów stosować i kiedy?

1. Doceń stałych klientów
Każdy z nas walczy o stałego klienta. Nie sztuką jest stworzenie promocji tnących ceny Twoich produktów, które ściągną do Ciebie nowe osoby, sztuką jest te osoby przy sobie zatrzymać. A genialnym na to sposobem jest stworzenie specjalnego programu zniżkowego lub utworzenie karty stałego klienta.
Na co mogą liczyć klienci z kartą? Np. gwarantowane 10 zł zniżki lub 10% na każde kolejne zakupy. Popularne sieciówki często gratyfikują w ten sposób swoich stałych klientów i trzeba przyznać, że obie strony wychodzą z tej transakcji zadowolone.

2. Bony świąteczne
Bony w wersji papierowej lub elektronicznej świetnie sprawdzają się z okazji świąt lub większych wydarzeń (urodziny marki, Dzień Mamy, Taty, dziecka itp). Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny możesz wręczyć bon klientom osobiście. Bony online możesz wysłać pocztą lub publikując je do pobrania na www sklepu. Kwotę bonu oraz warunki jego przyznania możesz określić wedle uznania np. 30 zł mniej przy zakupach na minimum 200 zł.

3. Kod rabatowy
Prowadzisz listę klientów? Jeśli można u Ciebie wyrobić kartę stałego klienta jest wysoce prawdopodobne, że posiadasz podstawowe dane swoich klientów jak imię, nazwisko, numer telefonu lub datę urodzin. Imię klienta lub jego datę urodzin można wykorzystać do przyznania klientom specjalnych rabatów z okazji ich zbliżających się urodzin lub imienin. Warto jednak wydłużyć okres skorzystania z kodu na np. 30 dni

4. Rabat progowy
Rabat progowy przyznawany jest w momencie gdy dany klient w całej historii zamówień przekroczy np. 1000 zł
Klientom, którzy przekroczą określoną przez Ciebie kwotę możesz gwarantować np. darmowe wysyłki, gratisy, stały rabat kwotowy lub procentowy na każde kolejne zakupy.

Jakie inne rabaty możesz udzielić klientom?
- rabat na pierwsze zakupy
- rabat za zapisanie się do newslettera
- rabat za polecenie znajomym
 
Źródło: zdjęcie: pinterest
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane