Dzisiaj jest: 24.3.2019, imieniny: Gabrieli, Marka, Seweryna

Newsletter – garść pomysłów na ciekawe treści

Dodano: miesiąc temu Czytane: 51 Autor:

Coraz więcej rękodzielników do swojej pracy wytwórczej dołącza działania marketingowe. Dziś pochylimy się nad e-mail marketingiem, a dokładniej nad newsletterem.

Newsletter – garść pomysłów na ciekawe treści
Przeglądając strony internetowe pewnie wielokrotnie spotkaliście się z komunikatem czy chcecie zapisać się do Newslettera marki lub sklepu, który właśnie przeglądacie. Część z Was wyraziła chęć subskrypcji podając swój e-mail za pomocą, którego firma będzie się z Wami komunikować, a część z Was zrezygnowała z uczestnictwa w newsletterze (bardzo możliwe z obawy przed otrzymywaniem niechcianych i natarczywych maili).

W tym artykule chcemy wyjaśnić Wam czym jest newsletter i jednocześnie pokazać Wam dlaczego warto:
- zapisać się do Newslettera swoich ulubionych marek i portali,
- samemu prowadzić tę formę marketingu internetowego.

Newsletter to zazwyczaj wiadomość e-mail wysyłana cyklicznie przez daną markę na adresy osób, które zadeklarowały chęć jej otrzymywania. W marketingu internetowym jest to narzędzie wykorzystywane do komunikacji z Klientem w celu informowania o nowościach, ofertach promocyjnych, zmianach, aktualizacjach w firmie/marce/sklepie.
Newsletter mylnie odbierany jest jako SPAM. Mylnie, ponieważ o ile SPAM zasypuje naszą skrzynkę każdego dnia, Newslettery wysyłane są raz na jakiś czas (np. raz na 2 tygodnie, raz w tygodniu).

Obserwując środowisko rękodzielników zauważyliśmy, że twórcy coraz chętniej decydują się na newsletter. Poniżej przedstawiliśmy kilka pomysłów o czym możecie pisać do swoich klientów:
1. Newsletter powitalny – jeśli właśnie ktoś dopisał się do twojej listy mailingowej jest to dla Ciebie jako twórcy jasny znak – komuś podobają się Twoje prace i chce być na bieżąco z tym co robisz. W podzięce za subskrypcje jako pierwszy newsletter możesz wysłać powitalną wiadomość z małym bonusem ;-) jakim? To zależy od Ciebie, ale każdego ucieszy np. 5% do wykorzystania przy najbliższych zakupach.
2. Nowości, nowości – Czy w Twoim sklepie lub w mediach społecznościowych mają pokazac się lada dzień zdjęcia nowych prac? Niech subskrybenci dowiedzą się o nich z newslettera dzień wcześniej.
3.  Powiedz gdzie będziesz – planujesz wypełnić swój kalendarz uczestnictwem w targach lub kiermaszach? Stwórz przyjemną dla oka grafikę i powiadom wiernych fanów o tym, gdzie będą mogli spotkać się z Tobą oko w oko
4. Wyprzedaże, zniżki, rabaty, oferty specjalne – każdy z nas lubi ten rodzaj newsletterów ;-)
5.  Wzmianki w mediach – napisano o Tobie ciekawy artykuł? Wyróżniono Cię w konkursie? Może zostałeś artystą tygodnia/miesiąca w cyklu „odkryć” prowadzonym przez Handmade Market? Pochwal się swoimi osiągnięciami
6. Uchyl rąbka tajemnicy – pracujesz nad nowościami i jesteś w trakcie twórczego szaleństwa? Uchyl rąbka tajemnicy! Pokaż czego mogą spodziewać się Twoi klienci
7. Treści „PREMIUM” – wszelkie pomysły i informacje, które zarezerwujesz wyłącznie dla członków newslettera ;-)
 
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane